27 timmar försenade är vi nu på plats i det stora äpplet

När jag skriver detta är klockan strax efter 23.00 lokal tid (strax efter 5 på morgonen därhemma)
och vi har precis kommit tillbaka till lägenheten efter att ha gått en kort promenad i området (Time Square tar verkligen andan ur en) och ätit en välbehövlig brakmiddag på TGI Friday!

Herregud, vilken resa vi har haft! Jag får återkomma till den närmare imorgon -just nu är jag helt slut och tänker göra som övriga i sällskapet redan gjort, dvs krypa till kojs - men jag kan i alla fall avslöja att vi tack vare ett trasigt noshjul turnerat runt i Europa (fyra länder på drygt ett dygn), blivit strandsatta i Polen mitt i natten och missat den viktigaste NHL-matchen (Islanders-Caps där jag just kollade resultaten och såg att Mackan haft ett assist).

Nåväl, med tanke på hur det såg ut för ett dygn sedan får man vara glad över att bara ha missat ett av våra evenemang, även om det sved när jag såg hur tiden rann iväg då kvällens match startade i samma ögonblick som vi klev av transferbussen tio kvarter från lägenheten. Men nu är vi i alla fall äntligen här, och vi får helt enkelt jobba på för att ta ikapp den missade dagen...




Kommentarer
Postat av: Osten

Jag lider verkligen med er., men deppa inte ihop utan ta vara på tiden nu istället. Själv håller jag på att packa bikinin och solkrämen. På tisdag 15.45 ska vi lyfta från Arlanda. Hoppas att vi har bättre tur. Många kramar från mig

2011-02-27 @ 10:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0