Exakt en vecka kvar!

Om en vecka bör jag sitta i en taxi på väg in till Manhattan vid det här laget...






Arbetet med de minutiösa förberedelserna har gått in i en ny och intensiv fas. Några viktiga moment återstår, vilket innebär att jag bland annat:

...ligger i hårdträning för att klara påfrestningarna jag kommer att möta: har idag ätit både cheese cake och chokladstinn brownie under en och samma dag. Mäktigt värre, men jag kan stolt meddela att jag lyckades få i mig båda två, inklusive lite grädde!


... leder stenhård audition: Jag får idoljuryn att likna vankelmodiga mesar i mina tuffa men rättvisa uttagningar där hela min garderob anmält sitt intresse för att få följa med. För att plaggen ska ha en chans att få följa är följande kriterier ett måste: 1) lätt, 2) skrynkelfri, 3) svart, 4) bekväm, 5) få uppdragsgivaren att se smal och slimmad ut. Mönstret är tydligt: De flesta kandidaterna uppfyller kriterierna 1-4. Dessvärre fallerar majoriteten av kandidaterna av någon anledning på just punkt 5, vilket är beklagligt. Kan någon svara mig på  vad det är för fel på dagens kläder?

... ständigt skriver på nya kom-ihåg-listor. Typiskt mig. Jag skriver alltid massor av listor på precis ALLT jag ska ta mig för, medan min man roat ser på. Själv rafsar han ihop det han vill ha med sig på en kvart. Och av allt det jag varit förutseende att plocka med mig kommer 96 % hem oanvänt.

...hysteriskt kollar nyheterna efter tecken på Murphys lag. Får den där Eyjafjallajökull eller någon av hennes kollegor för sig att ställa till det för flyget kommer jag personligen att jämna aktuell vulkan med markytan. Och hur farlig är egentligen "rekordkylan" när det gäller flyget? Hur mycket snö kan det egentligen falla så här sent på säsongen? Jag tolererar inga bakslag nu!


Kommentarer
Postat av: F & B

Hej! Angående klädproblemet....

Vet bestämt att NÅGON sa att den skulle resa lätt...

Endast jeansen hon åkte i samt en kjol till kvällen skulle få följa med till New York!!!

Bara en liten påminnelse, så att det blir lättare att packa :)



Hälsar F & B, som har lovat varandra att packa i helgen ...och INTE sent på onsdag kväll...Hmm??

2011-02-19 @ 10:34:36
Postat av: Marie

Haha. Här pågår packningen för fullt, F och B! Leve sistaminutenpackningen! :)

2011-02-23 @ 18:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0