Galet!

Galet är ett ord som sammanfattar de senaste 24 timmarna på ett bra sätt!

I skrivande stund har det gått nästan exakt 24 timmar sedan jag gick upp, åkte ned till jobbet en stund för att fixa de sista sakerna inför semestern och sedan satte mig i bilen för att (tillsammans med min man och två av våra tre barn) ge mig av till Arlanda.
Några timmars bilresa, flyg till Heathrow och sedan några timmar på flygplatsen i väntan på flyget till New York och så en smidig flygresa till JFK. Nästan först i kön till tullpolisen (med obligatorisk utfrågning och fingeravtryckstagning) och så bagaget rakt i näven. Allt flöt på nästan overkligt smidigt, och jag väntade bara på att det skulle skita sig som det alltid gör. (Kom ihåg senast...)
Det mest spektakulära som hände under resan var att minstingen, R, lyckades med konststycket att bli slumpvis utvald för en speciell inspektion som innebar att han fick vända ut och in på handbagaget och genomgå ytlig kroppsbesiktning. Han såg lite förbryllad ut, men allt gick bra.
_ _ _
Lite pirrigt hann det dock bli när vi, som uppgjort,  ringde vår hyresvärd som avtalat och hon inte svarade. Det hade inte varit kul att behöva ge sig ut på bostadsjakt så här mitt i natten... Men hon ringde som tur var upp direkt och mötte sedan upp oss vid lägenheten. Hon var mycket trevlig och tillmötesgående!
Lägenheten, ja. Den är verkligen New Yorkigt minimalt minimal, men den har ett bra läge och en häftig uteplats. Bilder kommer. Inredningen skulle antagligen få vilken inredningsarkitekt som helst att gråta, men toan är fräsch och wifi funkar perfekt och det är saker som jag tycker är viktigare!
_ _ _
Vi såg verkligen till att göra det mesta av årets längsta dag då vi har varit vakna 24 timmar i sträck. Jag kan inte fatta att jag var på jobbet samma dag som jag gick på Manhattans gator! Ända tills klockan var långt efter midnatt svensk tid var det ljust som den ljusaste sommardag utanför flygplansfönstret. Lite underlig känsla. Lite galet, med andra ord...
God natt eller god morgon - välj det ni tycker passar bäst. Själv ska jag göra som resten av familjen. Det vill säga lägga mig och sova.
PS: Såg förresten att SAS hade tvingats nödlanda ett plan på väg tillbaka från New York idag... Med tidigare erfarenheter av SAS (+ den där osannolika historien om musen i cock pit som höll kvar ett annat flyg till N Y) i bagaget är jag mycket nöjd med att vi valde British airways den här gången! Rekommenderas starkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0